svar på frågestunden

Så kom hösten och svaren på frågestunden.

BILD (9)

Du har en rätt så nischad blogg. Känns det någon gång som om du bara vill skriva darvel och om ljusröda enhörningar eller nåt liknande? Eller har du kanske andra plattformer för sådant ”strunt”?

Storyn om ljusröda enhörningar, min nya mössa som är grön fast jag inte tycker om den gröna nyansen egentligen och varför jag åt müsli istället för gröt till frukost brukar jag dra för någon måttligt intresserad bekant på Facebook- chatten, fast visst känner jag ibland för att skriva massa onödigt blaj på bloggen också, men den impulsen brukar gå över innan jag hunnit överföra blajet från hjärnan till ett tomt inlägg och ännu till hunnit trycka ”publicera”.

Sen vill jag förstås veta: hur var Pride? Var det vilt, vått och färgglatt? ;)

Det var som en galen färgexplosion där alla är vänner och lever i symbios med enhörningar! Awesome, helt enkelt.

Jag har sett att du har en del foton där texten är på finska, hur kommer detta sig? Bor du i Finland? Är du född i Finland? Har du finska eller svenska som modersmål, eller kanske båda, eller något annat språk?

Jag har bott hela livet i Finland. Mitt modersmål är svenska och jag växte upp i ett nästan helt svenskspråkigt område, så finska lärde jag mig riktigt ordentligt först när jag tillbringade ett läsår i en finskspråkig folkhögskola i en helfinsk kommun.

Skulle du kunna tänka dig att fungera som domina i ett rollspel?

Well, why not?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.