hetero i hägersten

– Vad gör du?

– Sitter på facebook. Jag håller på att gå med i gruppen ”Stoppa mäns våld mot kvinnor”. Bra va?

– Jag blir så jävla irriterad på det där! Hur fan ska man stoppa mäns våld mot kvinnor genom att tusen lata svenska internetmissbrukare går med i en grupp på facebook?!!? Det är så typiskt vår tid så jag spyr! Vad innebär det egentligen? Man säger bara ”stoppa det!” och så tror man att det ska hända. Det är som att jag skulle sitta hemma och säga ”eh… Stoppa kriget” och tro att nåt händer! Som att jag var allsmäktig och delade ut order åt världen!

– Skulle inte du diska?

– Nä, jag har just startat gruppen ”Jag diskar nu” på facebook. Nu inväntar jag bara resultat.

 

Ur serieboken ”Hetero i Hägersten” av Sofia Olsson

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.