vem är jag?

Alltid emellanåt får jag höra som svar på mina åsikter att jag inte tyckte så för några år sedan. Men hör och häpna, människor utvecklas.

Man utvecklas inte bara fysiskt utan också psykiskt. Man genomgår en konstant förvandling. Det man en gång håller stenhårt fast vid kan några år senare inte vara det minsta viktigt. Man samlar nya erfarenheter och får nya intryck hela tiden. Man träffar nya människor med annan syn på saker och ting. Det är logiskt att man själv formas och ändras.

Det är praktiskt taget omöjligt att vara exakt samma person som för fem tio år sedan. Visst kan man isolera sig från andra människor för att inte få nya intryck från dem, men lita på att isoleringen också sätter sina spår och leker modellera med den du är.

En kommentar på “vem är jag?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.