bloggåret 2016

Så övergick 2016 till 2017 och vad passar väl bättre på en blogg än att sammanställa en lista över (en del) av det gångna årets blogginlägg.

I januari var blogglusten stor och jag skrev bland annat om feministiska böckermin relation till prylar, minimalism och frivillig enkelhet, samt sökfrasen ”är du rädd för män blir du straffad litar du på män får du skylla dig själv” som någon hittat till min blogg med. Utöver det skrev jag ett inlägg om fördomar om bisexualitet, vilket delades ganska flitigt på Facebook. Gjorde också upp planer på att fokusera mina musiktips på håriga och vrålande kvinnor under 2016 (sist och slutligen blev det inte fler än tre tips: Crucified BarbaraLita Ford och Skew Siskin).

I februari tog bloggivern slut och det enda jag åstadkom var en frågestund, som det sedan tog evigheter för mig att svara på.

I mars skrev jag om endometrios-myter och svarade på de första frågorna från frågestunden, bland annat hur en kommer igång med läsandet igen efter en paus och vilket bär jag skulle vara om jag vore ett bär.

I april fortsatte jag att svara på frågestunden och funderade där kring vad jag skulle skapa för att göra världen lite bättre om jag hade obegränsade resurser. Skrev också ner mina tankar om att slopa inträdesproven till tredje stadiets utbildning.

I maj kom de sista svaren på frågestunden och där avslöjade jag bland annat vilken maträtt jag åt till middag 90% av dagarnaUppmanade också mina läsare att skriva under medborgarinitiativet Äitiyslaki (vilket uppnådde tillräckligt många underskrifter för att gå vidare) och skrev om det där med att likställa könsorgan med kön när en för en feministisk diskussion.

I juni angstade jag över vad som hittas i mitt bloggarkiv och blev intervjuad om endometrios av Caroline.

I juli skrev jag inget, men delade med mig av ett musiktips (som tyvärr inte längre finns tillgängligt).

I augusti vilade bloggen.

I september startade jag en serie boktips på lätta böcker om feminism och skrev om min bloggångest.

I oktober förvandlades min blogg till en reseblogg för en dag, och jag funderade kring både mens och könsneutrala toaletter.

I november delade jag med mig av boktips om mens och trans*. Jag skrev också ett inlägg om garderobsrensningar och att ändra sitt konsumtionsbeteende.

I december flyttade jag bloggen till Ratata och delade med mig av mina tankar om regeringens planer för fulljouren vid Vasa centralsjukhus.

För bloggåret 2017 finns ännu inga planer. Kanske blir bloggen ett välutnyttjat klotterplank när graduskrivandet står mig upp i halsen, kanske börjar jag skriva om mina kulinariska färdigheter eller kanske allt fortsätter som vanligt. Det återstår att se.

Kommentera

