reseblogg för en dag

Jag har rest väldigt lite i mitt liv, men bockade i förra veckan av ett nytt land på listan över besökta länder, när jag och sambon var på en drygt två dagar lång visit i Tallinn. Eftersom jag fotar rätt mycket både i tid och otid tänkte jag tillfälligt förvandla den här bloggen till en reseblogg och dela med mig av några bilder från grannlandet.

Under resan promenerade vi (såklart) runt i Gamla stan, där vi tittade på gränder och katter…

tallinn_3  tallinn_8 tallinn_4tallinn_6

…gjorde en spontan utflykt till Estlands högsta byggnad, Tallinns TV-torn, och fascinerades av utsikten från terrassen 170 meter ovanför marken…

tallinn_2

…gick på en rätt skrämmande rundtur i fängelset Patarei…

tallinn_1tallinn_7

…traskade omkring lite på Linnahall…

tallinn_10

…och beundrade solnedgångar. Förstås.

tallinn_5

En reaktion till “reseblogg för en dag

Kommentera

