”tänk om folk tror att jag ännu tycker så där”

Ibland när jag känner mig nostalgisk brukar jag gå tillbaka i mitt bloggarkiv och läsa inlägg jag skrev för några år sedan. Ibland skäms jag dock ögonen ur mig när jag konfronteras med texter jag skrev och tankar jag tänkte då. Jag skäms över sätt jag uttryckt mig på och åsikter jag yttrat. Och jag tänker tanken ”vad ifall folk tror att jag ännu tycker så där”. Ibland skäms jag så mycket att jag får lust att radera hela bloggen och börja om helt från noll. Men samtidigt är det ju, som jag konstaterat tidigare, rätt så tillfredsställande att svart på vitt se hur mycket mina tankar och åsikter utvecklats.

Jag kan inte säga att jag i dag står för allt som hittas i den här bloggens arkiv, men jag kan med säkerhet säga att jag en gång gjorde och det är väl orsak nog att låta det finnas kvar. Jag tänker att den här bloggen väl ändå kan få vara ett helt öppet arkiv över hur mina tankar, prioriteringar och sätt att skriva har förändrats sedan 2010, när det första inlägget är daterat. Det kan ju vara intressant också för andra att se. Och jag tänker det ända tills jag nästa gång råkar på ett inlägg vars innehåll återigen får mig att dra skämskudden till mig och låta muspekaren dansa över knappen där det står ”Radera webbplats”.

2 reaktioner till “”tänk om folk tror att jag ännu tycker så där”

Kommentera

