svar på frågestunden, del 2: om mig

Vad är ditt tidigaste minne?

Det är jättesvårt för mig att säga vad som är mitt tidigaste minne eftersom jag inte alls är säker på om det jag tror mig minnas är ett eget minne eller något jag fått berättat för mig eller sett på foto eller film. Nå, åtminstone har jag ett ganska starkt minne från dagis när jag klättrar på en sten och faller ner i ett hav av brännässlor. Var såklart iklädd shorts så benen blev helt vitprickiga av utslag. Ganska otrevligt. Jag är relativt säker på att det någonstans i min hjärna finns också tidigare minnen, men lyckas inte gräva fram dem för tillfället.

När/i vilka situationer mår du allra bäst?

Allra bäst mår jag nog vid solnedgången ute i skärgården. Jag mår också ganska bra när jag inte har några studierelaterade uppgifter att stressa över och bara kan ta det lugnt och chilla medan jag trycker i mig chips och dipp och ser på någon underhållande serie eller umgås med mina närmaste vänner.

Vill du gifta dig? Om ja, hurdant bröllop vill du ha?

Jag känner inget behov av att gifta mig i nuläget, men vet ju aldrig hur det ser ut i framtiden. Om jag någon gång gifter mig blir det troligen borgerlig vigsel och en ganska liten bröllopsfest.

Om du vore ett bär, vilket skulle du då vara? OBS detta kräver ingående analys!!

Jag skulle garanterat inte vara ett sött och saftigt bär som faller folk i smaken, utan snarare något bittrare som får en att grimasera lite när en äter det. Jag tror det lutar mot havtorn, nyttigt och fullt av vitaminer men ganska surt. Ett stort plus är ju dessutom att havtorn inte är det allra lättaste bäret att plocka på grund av buskarnas taggar. En kan ju inte vara för pleasing heller.

Kunde också tänka mig att vara ett giftigt bär.

Samlar du på något?

Numera samlar jag inte längre på någonting. Tidigare i mitt liv har jag dock varit en riktig samlare (nallar, kapsyler, godispapper, random lappar osv.) och håller fortfarande på rensar ur en del av mina gamla samlingar (för tillfället genomgår min bokhylla en hård utrensning).

3 reaktioner till “svar på frågestunden, del 2: om mig

  1. Jag gillar det analytiska svaret på vilket bär du skulle vara! Speciellt eftersom du verkar ha lite blandade känslor kring om du skulle var nyttig eller hellre giftig ;)

    Keep up the good job girl!

Kommentera

