bloggåret 2015

År 2015 har varit långt ifrån mitt mest produktiva år när det gäller bloggen, men ett antal någorlunda vettiga inlägg har jag ändå fått ur mig. Nyårsafton till ära kommer här en liten sammanfattning av bloggåret 2015.

DSC_0066

I januari skrev jag om hår och hur ens relation till håret förändras när en märker att det plötsligt ramlar av. Spoiler: Den förändras mycket.

I februari låg min energinivå på noll och jag stängde ner min väldigt kortlivade spin-off blogg och producerade inte nämnvärt med text.

I mars var jag mer produktiv och publicerade ett öppet brev till läkare som behandlar endometrios-patienter, samtidigt som jag funderade på kvinnodagen, studiestöd och vad jag tänkte om feminismen innan jag själv började kalla mig feminist.

I april gav jag lästips om endometrios och funderade kort på riksdagsvalet.

I maj skrev jag om objektifiering av män.

I juni blev det inte mycket annat skrivet än ett inlägg om vanliga motargument en kan stöta på som feminist (bland annat klassikern ”…inte alla män!”).

I juli skrev jag om det svåraste med att vara feminist och tog farväl av vår älskade kisse.

I augusti publicerade jag ett inlägg om sommaren i Finland.

I september funderade jag på det där med att hänga ut döda flyktingar med bilder i medierna och gav några lästips.

I oktober publicerade jag en massa korta inlägg och skrev dessutom lite längre om mediciner och mens, samt kommenterade medborgarinitiativet Aito Avioliitto.

I november skrev jag om sociala medier, funderade kring huruvida alla är bisexuella och gav en kommentar till människor som inte kallar sig feminister eftersom feminister här i Norden fokuserar på fel saker.

I december bloggade jag om min relation till religion och tro och hur feminismen syns i min vardag.

Det var 2015. Hur nästa år tar sig uttryck återstår att se. Gott nytt år på er!

Kommentera

