8. Den viktigaste feministiska frågan för mig är…

Det här är som att välja vilken chips-sort som är ens favorit. Det går ju inte att bara välja en. Några feministiska frågor som ligger mig nära om hjärtat är sexuellt våld, köns- och sexuella minoriteters rättigheter och jämlikhet, samt kvinnors rätt till sina egna kroppar (exempelvis när det kommer till att bestämma hur de ska se ut eller vad de ska göra med dem), dock inte sagt att jag tycker just dessa frågor är viktigare än andra.

Tidigare inlägg ur 10xfeminism-listan finns här: Det här är feminism för mig…Det här är feminism inte för mig…Jag började kalla mig feminist när jag var…Det här tänkte jag om feminismen innan jag själv började inse att jag nog var en del av den…, De vanligaste motargumenten jag stöter på som feminist är…Det svåraste med att vara feminist tycker jag är… och Här är en lista på fem av mina främsta feministiska förebilder.

4 reaktioner till “8. Den viktigaste feministiska frågan för mig är…

  1. Hej! Såg att du kommenterat på feministilistan-inlägget. Är det din lista, vill du att jag creddar dig? :) Himla bra inlägg om socialamedier förresten, håller helt med!

Kommentera

