2. Det här är feminism inte för mig…

Feminism är för mig inte att skapa ett matriarkat, där kvinnorna sitter i toppen och tittar ner på de underordnade männen. Inte heller är det manshat (eller hat rent generellt). Eller att bara se kvinnor och män. Eller att bara se till faktorn kön i sin analys för den delen.

För övrigt är det betydligt lättare att säga vad som inte är feminism när en råkar på praktexempel på just det…

PS. Jag kände att det kunde vara dags att fortsätta på den där 10x feminism-listan nu sisådär tio och en halv månader efter att jag började. Första inlägget, om vad feminism är för mig, hittas här.

8 reaktioner till “2. Det här är feminism inte för mig…

Kommentera

