Jag har totalt fastnat i böckernas magiska värld igen, precis som när jag var tonåring. Vet inte om jag kan, eller vill, slita mig härifrån.

6 reaktioner till “

  1. Åh, jag vill också! Har försökt och försökt, men återfinner inte längre läsintresset eller läsglädjen som ständigt var närvarande i tonåren. Hur gjorde du?

    1. jag har själv haft lite samma problem under så gott som hela tiden jag studerat vid åa, så i know the feeling :/ i november var jag med i en facebook-utmaning som gick ut på att läsa minst 30 sidor skönlitterärt varje dag under hela månaden. i början var det lite jobbigt måste jag erkänna, men vartefter började det gå lättare och lättare och jag började komma in i läsandet igen :) nu njuter jag något otroligt av att försvinna in i böcker igen, kanske värt ett försök? :)

  2. ojoj det märks nog i din läslista, 37 böcker för 2015 redan?? men va härligt, jag har också försökt få tillbaka den där läslusten som fanns i tonåren då det gick hur bra som helst att läsa tre böcker per vecka, det är svårt! orkar inte heller riktigt blogga om böckerna eller allt annat som jag skulle vilja… din blogg är jätteintressant förresten! :)

    1. jag är en ganska snabb läsare, är väl kanske värt att nämna ;) det är nog svårt att komma in i läsandet och faktiskt ta sig tid att läsa skönlitteratur när studierna äter så mycket av ens tid, men oj så skönt när man väl klarar av det! och tack så mycket :)

Kommentera

