julkalender – lucka 1

Jag vill gärna veta 10 funfacts om dig som de flesta kanske inte vet om dig :)

Måste erkänna att det här var svårare än jag trodde det skulle vara att svara på, men here we go!

1. Utöver Sims har jag en besatthet för strategispelet Age of Empires. Har någon gång när jag var ung och dum spelat tills jag kräktes.

2. Jag förstår inte hur folk klarar av att organisera sina liv med hjälp av en elektronisk kalender (typ i telefonen). Själv är jag så gammaldags att jag behöver en fysisk kalender jag kan skriva i med en riktig penna.

3. Jag har tvingats begränsa mitt chipsätande till tre dagar i veckan (fredag-söndag). Annars skulle jag troligen leva på det.

4. Jag klipper mitt eget hår (tar ibland hjälp av någon (oftast ofrivillig) närstående för att fixa till knepiga ställen).

5. Jag skulle gärna vara med i ett band trots att jag inte bara är hemskt omusikalisk utan också har en (stor) släng av scenskräck.

6. Katter är det enda djur jag tycker om. Allt som är mindre än en katt är obehagligt och allt som är större är skrämmande.

7. Jag har ett favoritställe att pulka på. Det är ett gammalt sandtag fullt av träd, buskar och skit som till exempel en gammal bil som ligger på taket. Väldigt barnvänligt ställe.

8. Jag går i sömnen med jämna mellanrum. Och organiserar, tydligen (i höstas hade jag till exempel två nätter i rad flyttat om sakerna på mitt skrivbord).

9. I början av tonåren (omkring 14-15) skrev jag en roman på lite över 170 sidor. Den ligger i någon gömma hemma hos föräldrarna och kommer aldrig att bli utgiven.

10. När jag vill tömma hjärnan på seriösa tankar brukar jag titta på (romantiska) Hollywood-komedier.

7 reaktioner till “julkalender – lucka 1

Kommentera

