liebster award

I början av oktober blev jag tilldelad bloggutmärkelsen Liebster Award av min kusin Linda som skriver bloggen Veganjävel. Tack så hemskt mycket för den! Sent omsider kommer nu mitt inlägg där jag svarar på frågorna jag blev tilldelad. Tyvärr orkar jag inte skicka utmärkelsen vidare (i nuläget iallafall).

liebster-award1

The rules of the award go like this:

  1. Link and thank the person who nominated you
  2. Answer the 11 questions your nominator gives you
  3. Tag 11 bloggers who have 200 or less followers
  4. Ask the 11 bloggers 11 questions, and let them know you nominated them!

1. Why did you start your blog?
Jag började som så många andra finlandssvenskar min bloggkarriär på x3m:s community för drygt 10 år sedan. Sedan dess har jag flyttat runt en del och min blogg har blivit mer och mer nischad. Först var kanske största orsaken att blogga att bara ha någonstans att skriva av sig, men i samband med ”Ett ritstift i din rumpa” blev det också att dela med mig av mina tankar, hitta likasinnade och utveckla mitt eget skrivande och framför allt tänkande.

2. What inspires you in your life?
Människor som går sin egen väg och arbetar för vad de tror på.

3. How do you spend a normal day?
En normal dag för mig tar jag som den kommer. Antagligen studerar jag lite, försöker vara ute i friska luften, går på lunch till någon studentrestaurang och pysslar med någon hobby. Och läser bloggar.

4. Who is your favorite person?
Jag har många favoritpersoner. Familjen, vänner, kissen. Tycker om mig själv emellanåt också.

5. Is there an animal that has a special place in your life? Who is he/she?
Kissen.

sigge

6. What is your favorite fruit?
Mandarin.

7. Your favorite song?
För tillfället är det nog den här:

8. What is your dream job?
Den var svår. Jag vet inte.

9. If you could live anywhere in the world, where would it be?
Jag skulle vilja bo någonstans där somrarna är långa och varma, vintrarna kalla, samt höst och vår är över på några veckor. Vet inte om ett sådant ställe existerar.

10. If you won one million, what would you use it for?
Jag skulle antagligen köpa en mormorsstuga någonstans nära vattnet och fylla den med katter.

11. If you knew you only have a few days left of your life, how would you spend them?
Med människor jag tycker om (och kissen), på en plats där jag mår bra.

2 reaktioner till “liebster award

  1. Tack för svaren! Kanske du kan skicka utmärkelsen vidare nån gång när du har mer ork, eller åtminstone tipsa om bloggar du läser, skulle vara intressant :)
    Gillar tanken på en mormorsstuga fylld med katter, kan jag också flytta in?

Kommentera

