släta sommarben

Den fråga jag fått svara mest på i sommar är utan tvekan ”men varför har du inte rakat benen?”. Weeell… Det finns hundratals roligare saker jag kan komma på att göra med min tid än att ansa bort hår som är tillbaka efter ett dygn. Som till exempel att måla tavlor, klia katter på magen, gå på loppis, hänga med vänner, åka båt, sova, läsa böcker, fota solnedgångar, åka på festival eller äta chips.

Därför har jag inte rakat mina jävla ben.

4 reaktioner till “släta sommarben

  1. Håller med. Att raka benen är något av det tråkigaste som finns, och dessutom känns det sjukt onödigt eftersom det är tillbaka nästan genast. Oftast låter jag bli mest för att jag helt enkelt inte orkar, även om jag måste erkänna att jag gillar känslan av släta ben så känns det inte värt det.

  2. Jag gillar din ”klia katter på magen” som argument för något roligare än att raka ben. Ser framför mig hur du springer ut ur duschen för att hitta en katt att klia på magen. En mycket bra orsak för att låta håret växa på benen! :D

Kommentera

