öppet brev till män som anser sig vara guds gåva till kvinnan och tror det är en bra idé att ragga på lesbiska par

It’s not. Just back the fuck off.

9 reaktioner till “öppet brev till män som anser sig vara guds gåva till kvinnan och tror det är en bra idé att ragga på lesbiska par

  1. Förutsätter inte det att man på nåt sätt måste kunna se vem som är lesbisk (och också definitivt kunna avgöra ifall personen i fråga inte för den delen är bisexuell)?

    1. jag tänker nu främst på när det tydligt framgår att två kvinnor är tillsammans och/eller uppenbart intresserade av varandra. till exempel om två kvinnor sitter och småhånglar på krogen, eller dansar tätt tillsammans och kysser varandra. att då som man komma fram och fråga om man får vara med (*blink blink*) eller på annat sätt stöta på personerna ifråga är bara asigt gjort. jag menar, hur ofta går man fram till ett par av olika kön och börjar ragga på dem?

      1. Cockblocking? Happens all the time.
        En annan sak som händer ofta är att heterosexuella kvinnor försöker använda ”lesbo-kortet” för att komma undan ”ihärdiga beundrare”. Kan säga att jag själv sett exakt det oftare än ”tydligt lesbiska par” i kroglivet här i Vasa.

        Jag kan därför tänka mig att det är där problemet uppstår; det är inte alls s tydligt som man kan tro.

        1. hur du kan vara säker på att dessa nämnda kvinnor är heterosexuella och inte till exempel bi? och om det nu är så att heterosexuella kvinnor kysser varandra för att slippa någon ”ihärdig beundrare”, vad gör det för skillnad? de är ju uppenbarligen inte intresserade, så samma sak gäller ju ändå. att ragga på dem bara för att testa ser jag ingen som helst point i, om man nu inte är ute efter att tjata sig till det som i bästa fall blir ens sämsta ligg någonsin och i värsta fall ett sexuellt utnyttjande. och om det nu i slutändan är så att kvinnorna faktiskt inte hör till den straighta majoriteten kommer ens raggningsförsök bara vara ännu en bitchslap med budskapet ”vad ni har är inte på riktigt utan en man” rakt i ansiktet på dem.

  2. ”…hur du kan vara säker på att dessa nämnda kvinnor är heterosexuella och inte till exempel bi?…”

    Eftersom jag känner åtminstone en del.

    ”…vad gör det för skillnad? de är ju uppenbarligen inte intresserade…”
    Det är just det jag menar- det ÄR ingen skillnad. Heterosexuella kvinnor gillar heller inte att män de inte är intresserade av stöter på dem. Det är ingen idé att ragga på såna som inte är intresserade, punkt. Sexualiteten spelar ingen roll.

    Det som däremot spelar roll är hur en ung man skall kunna avgöra huruvida en kvinna är intresserad eller ej. Det lär man sig bara av erfarenhet. Erfarenhet som inte kommer utan att göra en del misstag. Det som är uppenbart för mig (som varit ute i svängen i ca 15 år) kanske inte är fullt lika uppenbart för någon som är just fyllda 18.

    1. och hur en ung man ska förstå att en kvinna inte är intresserad… skulle vilja säga att ta ett nej som ett nej är lektion ett, men jag är ju också helt medveten om att det inte alltid sägs så tydligt.

  3. Jag håller med om att det är ett problem att män inte fattar, eller bryr sig, när en kvinna inte är intresserad. Oavsett kvinnans sexualitet.
    Däremot tycker jag att det är viktigt att ta upp det också vad gäller lesbiska par. Jag tror nämligen att det är ett problem i sig. Sexualitet utgår ofta från mannen (penetrationsnorm, hans utlösning avslutar samlaget, han är generellt den aktiva, som tar initiativ osv..), vilket säkert innebär att många män har svårt att förstå hur ett lesbiskt par kan klara sig ”på egen hand”. Herregud, till och med jag (som icke-straight kvinna) kan ibland ställa dumma frågor i mitt huvud om hur lesbiskt sex egentligen funkar eftersom jag är så van med att det alltid ska finnas en man där som sätter standarden.
    Tänker att det här kan vara intressant att diskutera både med tanke på hur män tror sig ha rätt till kvinnor oavsett sexualitet, men också med tanke på hur kvinnors egen sexualitet bortom män (dvs lesbiskt sex) ofta osynliggörs och män tror sig behöva komma emellan och styra upp.

Kommentera

