det där med vaginalorgasmer…

Alltså jag blir så irriterad när en författare förstör läsupplevelsen av en annars skitbra bok med sexscener där en kvinna upprepade gånger exploderar i massiva orgasmer av en penetrerande kuk. Att vaginalorgasmer i litteratur och filmer är mer regel än undantag, medan det snarare är tvärtom i verkligheten ger en lite felaktig bild av det där med att knulla. Just sayin’.

10 reaktioner till “det där med vaginalorgasmer…

  1. Då måste jag undra ifall vaginala orgasmer är något slags ideal. Eftersom fiktionen inte imiterar verkligheten måste den ju beskriva något annat.

    Jag har haft privilegiet att uppleva både och med damsällskap och måste säga att en vaginal orgasm faktiskt får en att känna sig som ”da man!”
    Så för egen del ÄR det de facto nåt av ett ideal.

    1. kan tänka mig att fixeringen vid vaginalorgasmen kan ha att göra med den där ideala orgasmupplevelsen där båda två uppnår klimax i symbios med varandra, så ja vaginala orgasmer kan nog tänkas vara ett slags ideal.

      1. Men klitoris kan ju nog stimuleras ändå…man behöver ju inte ligga på tjejen som en valross som försöker ta sig till vattenbrynet ;)

        Det där med klimax i symbios med varandra handlar ju sen bara om lite träning…i alla fall för mig. Sen då man märker att det börjar dra ihop sig för kvinnan är det bara att själv ”släppa tyglarna”.

        1. du har helt rätt (gillar starkt den där valross- liknelsen), även om det där penetration + klitorisstimulering för många verkar vara waaaay too överkurs…

  2. Jag undrar om det är därför som så många män tror att vaginala orgasmer är något som alla kvinnor får vid varje samlag… Jag har hunnit bli riktit frustrerad över detta många gånger

  3. Mhm, jag stör mig också på det där. Blir alltid så förvånad också att kvinnliga författare skriver om det så pass mycket..de om några borde väl ha koll på att det inte är speciellt vanligt.

Kommentera

