kroppsbehåring

The Sims speglar verklighetens fobi för kroppsbehåring. De har bara tagit allt steget längre, så att kvinnors kroppar inte kan vara annat än släta.

sims2

10 reaktioner till “kroppsbehåring

  1. Skrattade högt när jag läste det här :D Herrejävlar. Är det sen så också att bara brudarna kan gå och vaxa sig?

    1. är inte helt säker vilken expansion till sims 3 det kom med, men kunde möjligtvis vara drömjobb? är inte tillräckligt stor sims-nörd för att svara på det tydligen.. ;)

  2. Har också stört mig på det. Helt plötsligt kunde man göra männen håriga men kvinnorna förblev släta. Däremot kan kvinnor sedan expansionen Övernaturligt också bli håriga, men bara om de är varulvar :P

  3. Sims är inte min starka sida, men vad är det som säger det där gäller bara kvinnor?

    Och kan det finnas någon sanning bakom det där? Kan avsaknad av kraftig kroppsbehåring förbättra tiden för tävlingssimmare? Se t.ex. http://www.ehow.com/way_5701083_hair-removal-swimmers.html. Så det handlar kanske inte alls om skönhetsideal?

    Och som en rätt hårig fabo kan jag intyga att mängden ansiktsbehåring spelar en markant roll för hur fort man tar sig fram i bassängen.

    PS. Jag har flyttat, men inte skriver jag värst mycket flitigare ändå…

    1. det stämmer säkert att kroppsbehåring inverkar på hur snabbt man tar sig fram i bassängen när man simmar, det tvivlar jag inte på. men the sims har namnet till trots inte så mycket med simmande att göra (jag tror inte att man överhuvudtaget kan tävlingssimma där) så jag tror skönhetsideal ligger betydligt närmare som förklaring. speciellt eftersom det faktiskt inte alls är möjligt att göra en kvinnlig spelkaraktär med kroppsbehåring.

  4. Jo, jag vet nog vad Sims är. Fast jag måste erkänna jag trodde det var dålig svenska i texten, att de menade simmare. Inser nu de menade simmar… Glöm bort vad jag skrev tidigare…

Kommentera

