det där med våldtäkt…

Både den här bilden och kommentarerna till den är så vidriga att jag bara vill kräkas. Hur kan man på riktigt resonera att ”så länge hon inte kan göra motstånd är vad som helst okej”? Eller tro att man har 100% rätt till någons kropp all of the time bara för att man är i ett förhållande? Eller upprätthålla klassikern att män är kåta små svin som inte kan hålla kuken i byxan när en halvnaken kvinna ligger bredvid honom och att hon i så fall får skylla sig själv?

kvinnohat

(Bilden blir större om man klickar på den)

12 reaktioner till “det där med våldtäkt…

  1. får mig och tänka på nåt som hände en kompis på en fest för några år sen, han kröp upp på ett loft för att sova men där låg redan en för honom främmande tjej och sov, men när han försökte göra lite rum åt sig så vakna hon och sa: ”ja okej då, jag hade tänkt sova, men använd en kondom”.

    jag vet inte om det har nånting att göra med saken, men jag tycker det fanns nåt så väldigt tragiskt över det. kunde hon tänka sig att han bara böka om för att rymmas in bredvid henne för att sova? trodde hon att hon måste gå med på att ha sex därför att hon hade slocknat på en fest och var ensam med honom på loftet?

    ingen aning, men snart sov de båda sött och vaknade förhoppningsvis till en bättre dag.

  2. Ja-a, vad kan man säga. Jag tror mycket av det där är nån slags ”tuff kille 20 år hänger på 4chan”-jargong, men likväl så är det ju bedrövligt. Skulle vara intressant att veta hur de där samma killarna hade reagerat på den där seriestrippen om tjejen varit en kille.

  3. om de här killarna faktiskt menar det där på allvar tycker jag nästan synd om dem. jag hoppas de hittar tjejer som vägrar ta sån skit av dem.

  4. Alltså jag vet int vart jag ska ta vägen nu. Hur ska jag våga mig ut ur min lägenhet, då det finns mänskor som tycker det e okej att våldta mig om jag e ”halvnaken” eller sover. Jag mår dåligt.

Kommentera

