share the happiness – läsarberättelse

Det var en varm sommarnatt. Tunnelbanan hade slutat gå. Det bubblade inom mig. Min drömtjej hade en stund tidigare visat sitt intresse genom att hoppa i min famn och hon gick nu bredvid mig lika otålig som jag. Ingendera kände till Stockholm. Det gick ett varmt rus genom min kropp och det måste få utlösas så fort som möjligt. Vi sprang nervöst omkring vid Slussen och hade absolut ingen aning om hur vi kunde komma till Zinkens damm var vårt hostel var. Varje sekund av väntan kändes som en evighet. Till sist kommer det en svarttaxi förbi och stannade vid oss. I egenskap av en ytterst snål person gav jag taxikusken ett bud som låg mycket under den normala taxan i Stockholm. Men den manliga taxikusken log, sa att det var okej, och verkade delta i vår upphetsning. Detta skulle knappast hänt om vi inte vore två lindrigt kåta icke heterosexuella kvinnor, och det inte strålat från oss vad som skulle hända näst.

– M

En reaktion till “share the happiness – läsarberättelse

Kommentera

