attitydproblem hos vårdpersonal

De senaste dagarna har jag läst flera mindre muntra blogginlägg rörande sjukvårdens bemötande av patienten och detta är också något jag själv stött på ett antal gånger.

Vi är alla bara människor, men jobbar man inom ett yrke där man handskas med personer som är sjuka och sårbara måste man klara av att lämna sina kränkande åsikter eller sitt griniga humör hemma. Alla har sämre dagar och ibland har man åsikter som andra inte delar, men är man inte kapabel att lägga detta åt sidan och agera professionellt under arbetstiden har man valt fel yrke. För jag som patient ska inte behöva må sämre när jag åker hem än när jag kom dit, bara på grund av vårdpersonalens beteende.

Kommentera

