om att kommentera anonymt

Jag är inget fan av anonyma kommentarer på nätet och har därför som regel att själv inte kommentera anonymt. När jag till exempel kommenterar en blogg undertecknar jag med mitt eget namn och länk till min egen blogg. Märker jag att jag inte vill lägga en länk under kommentaren är det i de flesta fall ett tecken på att den inte ska publiceras.

Anonymiteten på internet tar fram det värsta i folk och gränserna för vad man ”kan” skriva blir bara luddigare. Och medan vi är inne på ämnet tänker jag tipsa om Sylvia Bjons inlägg om anonymitet och yttrandefrihet.

2 reaktioner till “om att kommentera anonymt

Kommentera

