”så smal du är/har blivit, är du faktiskt säker på att du äter ordentligt?”

Japp, och det gör tydligen du också tjockis.

Kan vi inte bara komma överens om att sluta kommentera andras vikt i tid och otid? Glöm inte att det faktiskt är lika opassande att droppa kommentarer om hur mager någon är som att säga att någon annan nog borde minska sitt matintag. Och så länge tillståndet inte är sjukligt mår personen i fråga oftast bättre av att slippa höra kommentarer om sin vikt.

10 reaktioner till “”så smal du är/har blivit, är du faktiskt säker på att du äter ordentligt?”

  1. Men i vissa fall kan de ju faktiskt även handla om att man riktigt på riktigt e orolig för mänskan som eventuellt äter dåligt. Eller hur?

  2. Hej,
    min syster hade blivit fet och folk undra ifall hon var gravid. Till sist gjorde hon så när hon såg blickarna att hon svara före de hann fråga:

    -Nej, jag är bara fet inte gravid ifall du ville veta.
    Rätt åt dem, I say.

  3. Håller med Heidi-Jessica, att man faktiskt kan vara uppriktigt orolig om någon. Har bara hänt mig en gång, så jag antar att de flersta viktkommentarer är rätt så obefogade. Jag irriterar mig storligen på välmenande viktkommentarer om att jag ser smalare ut. ”Not. Your. Business.” tänker jag.

Kommentera

