bloggutmärkelse

Jag fick en bloggutmärkelse av Linnéa på bloggen Mumin och jag (tack så mycket, det gjorde mig lite gladare en dag som för övrigt innehöll en del pissiga nyheter!), och för en gångs skulle tänker jag skicka den vidare och samtidigt ge er tips på fem mycket läsvärda bloggar.

Peach Me Baby handlar om bland annat feminism, sex, kropp och livet i allmänhet. Inläggen är intressanta och jag blir alltid glad när jag ser att ett nytt inlägg har publicerats. 

The old days får man läsa om bland annat genus, ideal, sexualitet och ableism. Bloggen är välskriven och jag önskar ibland att jag själv skulle vara lika bra på att uttrycka mig. 

Veganjävel skriver på engelska om vegansk mat och både människors och djurs rättigheter. Jag blir glad av hur hon håller fast vid sina principer och snålar mig med med bilder av maten hon kokat. 

På bloggen Udda Wallflower får man ta del av tankar om politik, sexualitet och samhället överlag. Jag hittade bloggen för inte så länge sedan men blev genast kär i den. 

Och sist men inte minst Den elaka bloggen som kritiserar det mesta och får en att tänka till riktigt ordentligt, vilket är otroligt stimulerande. 

Kommentera

