”nothing tastes as good as skinny feels”

HanaPee har skrivit ett tänkvärt inlägg om den här bilden och jag har också några tankar jag vill dela med mig av.

För en som alltid fått höra att hen är för smal, haft komplex för icke- existerande former och angstat över spinkiga armar och ben är den här bilden a punch in the face. Jag mår rent ut sagt illa av den. Det är ett vidrigt sätt att romantisera och uppmuntra till ett sjukt ohälsosamt ideal.

Samtidigt anser jag det inte vara fel att tycka precis så som står på bilden. Att älska sin, i det här fallet, smala kropp och vara glad över att man har just den kroppsform man har, det är ju bara positivt! Att trivas i och tycka att ens egen kropp är något vackert, det önskar jag att alla skulle göra, oberoende storlek.

Magert kan vara hur jävla vackert som helst, men att uppmuntra till det och framställa det som vägen till lycka, det är fult.

2 reaktioner till “”nothing tastes as good as skinny feels”

  1. Bah, jag hade tänkt skriva något fyndigt, men inser att du ju har sagt det som sägas bör. Du tänker kloka tankar! Jag kollar ofta in på din blogg och njuter av att det finns kritiskt tänkande, smarta bloggare vars funderingar jag får ta del av!

Kommentera

