fuck ditt bekräftelsesökande

När någon helt uppenbart söker bekräftelse med ”tvärtom- kommentarer” i stilen ”jag är så ful idag, har inte tvättat håret blabla, tog bara på mig den närmaste tröjan jag hittade, lot of bullshit, blablabla…” och det hör till ens samhälleliga plikt att svara ”neeeeej, du som är så söt/snygg/vacker/whatever!” vill jag bara hålla med istället. Ja, fyfan vad ful du är, snälla gå och göm dig så jag slipper se dig.

4 reaktioner till “fuck ditt bekräftelsesökande

  1. Vid ett tillfälle i nian när det var splittringar i mitt kompisgäng och alla spelade ett och samma onlinespel, var det en av personerna som höll på med en massa ”Vadå, så du tycker att min gubbe är ful? Säger du det, va? Säg vad du nu tycker!” (Fan vad fånigt egentligen…) Och bara för att se vad som hände, sa jag precis det hen tiggde om – Att gubben var ful.

    ”Men vad fan, om du nu ska vara så otrevlig så kan du dra härifrån! Ingen har bett dig vara här eller säga vad du tycker!”

    Det slutade med att fritidsledaren fick mig att be om ursäkt. För det var trots allt jag som hade gjort fel. Heh.

  2. Alltså det där är ju verkligen sånt som man höll på med när man gick typ i lågstadiet och det inte var okej att visa att man tyckte om sig själv/sina saker, rätt sorgligt egentligen att vissa människor inte har lyckats växa ur det och hitta den där bekräftelsen från annat håll… Helst då innifrån.

    Fast ja, jag är väl rätt barnslig jag med – alltid när jag stöter på såna där ”tvärtom-kommentarer” så kan jag inte hålla mig från att läsa upp dem högt med en töntig röst och göra fula grimaser, hahahah.

Kommentera

