är ditt människovärde beroende av hur knullbar andra anser dig vara?

I början av sommaren skrev jag om tafsande och nu tänker jag spinna lite vidare på temat. Att ta det som en komplimang när någon tafsar finns det förvånansvärt många som gör. Mitt i allt det småäckliga med en okänd (eller känd) persons hand på ens kropp finns det ju faktiskt en gnutta bekräftelse. Hen måste ju tycka att man är åtminstone lite attraktiv. Kanske är det därför så få säger till, trots att de tycker det är obehagligt. Kanske den klämmande handen på rumpan är dagens höjdpunkt. Kanske de behöver en helt främmande persons godkännande för att känna sig värdefulla.

4 reaktioner till “är ditt människovärde beroende av hur knullbar andra anser dig vara?

  1. Åtminstone för mig, som yngre, såg jag det som en komplimang eftersom jag upplevde att kvinnor praktiskt taget aldrig tog det första steget. Att träffa en ”framåt/sexuellt aggressiv” kvinna var då något av en fantasi (och jag vill tro att det generellt är en väldigt vanlig sådan). Att någon tafsade blev något av en bekräftelse på att sådana faktiskt finns.

    På senare år har jag dock övergett den ”fantasin”, dels för att jag upptäckt att jag faktiskt föredrar då jag själv har kontrollen och dels för att jag börjat uppskatta ”dansen” som är den subtila flirten mycket mer.

    1. jag har en känsla av att många män skulle svara ungefär samma sak som du skrev i det första stycket, det är åtminstone den uppfattningen jag fått när jag försökt diskutera kring detta.

Kommentera

