kattunge bortges

Jag tycker om katter. Mycket. Så mycket att jag med jämna mellanrum söker på ”katt” på findit och tittar på alla små hårbollar som söker nya hem. Det finns många av dem. Hur många små lurviga yrväder som helst. Stora ögon som tittar på en och bara ber en att ge den ett hem. En liten katt som skuttar omkring och klättrar i gardiner och välter blomkrukor. Någon som håller sängen varm om vintern.

De ges ofta bort helt gratis. De kanske kommer till en familj som älskar den och ger den ett gott hem. De kanske hamnar hos en familj som vansköter dem. De kanske tas som sommarkatter och lämnas vind för våg när hösten kommer. Eller så kanske den lurviga hårbollen måste dödas för att ingen vill ha den och dess matte eller husse redan har för många katter att ta hand om.

Så istället för att slå ihjäl en kanske flera månader gammal, lurvig, liten kattunge som piper och blinkar med sina stora ögon, ÅK NU FÖR FAN OCH KASTRERA ERA KATTER!

2 reaktioner till “kattunge bortges

  1. Håller med… Riktigt arg har jag blivit ibland på mina föräldrar som inte har kastrerat katterna (eller tagit med den ena till veterinären när hon var dålig), fastän jag erbjudit mig att betala vad det nu än må kosta…

Kommentera

