jag har inget emot… men…

Ett smidigt sätt att visa upp en falsk fasad av tolerans, samtidigt som man också talar lite sanning, är den där ”jag har inget emot… men…” kommentaren.

”Jag har inget emot utlänningar, men de behöver väl inte komma hit och leva på våra skattepengar. Jag har inget emot religiösa, bara de håller sitt tjat om Gud för sig själva. Jag har inget emot homosexuella, bara de inte stöter på mig. Jag har inget emot muslimer, så länge de hålls i arabländerna.”

Och jag har inget emot idioter, bara de håller käften.

3 reaktioner till “jag har inget emot… men…

  1. Men… jag har inget emot religiösa människor! Så länge dem int öser sin religiösa övertygelse över mig vill säga.

Kommentera

