sanningen om loppis

”Ännu för några år sedan var människor skeptiska när jag berättade om mitt loppisintresse. Ofta tyckte de att det var äckligt med andras saker, eller så frågade de om jag bara var snål eller inte hade råd med nya saker… Sedan plötsligt blev lopptorg häftiga och alla var inbitna loppisfantaster. Yeah right.”

Oj, vad jag känner igen mig. Jag minns ännu hur nasty folk tyckte det var att min klänning till nians avslutning var från loppis.

8 reaktioner till “sanningen om loppis

  1. Orsaken till att jag själv inte köper grejer på loppis i större utsträckning är att jag tycker att mängden tid jag måste sätta på att hitta bra grejer i rätt storlek är för stor. Tid är ibland t.om viktigare än pengar.

    1. jag har själv inga problem med att hitta passande kläder, men förstår vad du menar och det finns utan tvekan betydligt mindre för män än vad det gör för kvinnor.

  2. Själv går jag sällan till loppis med tanken att jag ska hitta något specifikt. Visst kan jag leta efter vissa saker, men jag vet att det inte alltid går att hitta det man söker efter. Jag tycker själv charmen med loppis är att man får rota i bortglömda lådor för att sedan hitta den perfekta klänningen eller den finaste skålen. Jag går bara på loppis när jag har gott om tid, för jag hatar att inte få se igenom hela förrän det stänger.

    1. jag håller med om att det är svårt att på förhand säga något specifikt man är ute efter och sedan ta för givet att man kommer att hitta det, som fallet i en ”vanlig” butik oftast är.

      1. vad som är irritterande med vanliga butiker är att det är skitsvårt att hitta något som inte är trendigt.. då brukar det faktiskt vara lättare att gå på loppis om man vill hitta något specifikt. eller något ditåt brukar man hitta, jag brukar sy om mina loppiskläder ganska rejält..

        1. det stämmer! jag använde också symaskinen på största delen av mina loppisinköp för något år sedan, dock mindre flitigt senaste tiden..

  3. Jaa, folk som använde loppisköpta kläder i högstadiet var i stort sett dömda att bli mobbade. Det är rätt otroligt hur trenden kan ha vänt så här totalt på bara ett par år.

Kommentera

