”man kan inte prata om samma saker med en man som med en kvinna”

Hört i kafferummet: ”Äldsta dottern har just skaffat pojkvän och jag som bara uppfostrat döttrar vet inte hur jag ska bete mig mot honom och vad jag ska prata om!”

Hur skulle det vara att behandla honom som en människa? Det borde fungera alldeles utmärkt.

4 reaktioner till “”man kan inte prata om samma saker med en man som med en kvinna”

  1. Visst, människa är han antagligen. Men det klarar hon i kafferummet knappast av.

    Men hur har hon lyckats gå igenom livet utan att ha något att göra med en man? Och varför skall hon uppfostra pojkvännen?

    PS. Om man stjäl en halv bild av dig, får man då välja mellan klamydia och ökad ansiktsbehåring?

    1. vad jag har förstått lever hon själv med en man och i jobbet träffar hon mycket män, så jag kan inte riktigt förstå varför just den här killen skulle vålla så stora problem. kanske har det något att göra med att hon verkligen vill han ska trivas och känna sig hemma i deras familj?
      om du stjäl en halv bild så tror ja du får både lite klamydia och lite ökad ansiktsbehåring ;)

    1. det kan man också fråga sig ja!
      (det är helt okej att sno halva (och hela) bilder ifall du kommer ihåg att nämna varifrån du snattat dem, isåfall borde du vara säker från både klamydia och ökad ansiktsbehåring)

Kommentera

