pride 2011

Jag besökte Helsingfors och Pride i helgen.

4 reaktioner till “pride 2011

  1. Pride-festivaler är bra och behövs. Men lite slår det mig ibland hur kliché och stereotypa de på sitt sätt är. Nu vet jag inte om min bild formats av dem eller om den heterosexuella majoriteten format dem. Men väldigt långt uppfyller de bilden av heterosexuellas bild av homosexuella.

    1. jag har också funderat på det där. en kort förklaring hur jag tror det hänger ihop är att stereotyper oftast kommer någonstans ifrån och när de väl finns där är det önskvärt att de ”följs”. alltså är väl bilden i princip formad av både de homosexuella och den heterosexuella majoritetens uppfattning.

Kommentera

