”du är bara bi för att du inte kan bestämma dig”

”Jag är det exotiska inslaget. Jag är de straighta brudarnas spice on the side. Jag är sexdrömmen som man funderar på att besanna innan man skaffar pojkvän igen och tänker att den där sexfantasin om en annan kvinna nog gör sig bäst i fantasin.”

Citatet kommer från Elin Grelssons blogginlägg ”Bibruden är den nya schlagerbögen”, i vilket hon tar upp problematiken kring att vara bisexuell. Att inte vara riktigt accepterad, varken från heterosexuellt eller homosexuellt håll. För det är tyvärr så det är, bisexuella är ett slags mellanting, som inte riktigt kan tas på allvar.

5 reaktioner till “”du är bara bi för att du inte kan bestämma dig”

  1. Och samtidigt så tycker jag det är så fint det där som många bisexuella säger, att de blir förälskade i en person och INTE ett kön. Det ser de vackra i vissa personer och blir kära i dem =) Andra hakar upp sig på om det är en kille eller tjej …

    1. det känns på något sätt som att det är så det egentligen borde vara, att det faktiskt är personen man faller för, och att könet i sig inte spelar någon roll, för du har så rätt, det är vackert.. :)

  2. fint inlägg hon skrivit. som det också konstateras nånstans i kommentarerna; man blir så väldigt definierad utgående från den relation man för tillfället har. killar trodde över huvudtaget inte på att jag var bi om det enda dom visste om mig var att jag varit med en kille, nångång tidigare i mitt liv.

    1. på ett sätt är det ju förstås helt logiskt att man definieras utgående från den relation man befinner sig i för tillfället, även om det nu inte gör det ett dugg mindre irriterande.

  3. fast egentligen – när man tänker på hur det kan se ut – kan jag förstå varför folk tänker att vi vill ha kakan och äta den med. även om det i den ideala världen inte borde vara nån skillnad vilket kön man gillar.

Kommentera

