alla barnen är heterosexuella, förutom tor, han tycker om sin bror

Zettermark har skrivit ett väldigt läsvärt inlägg om barn och deras icke-sexualitet (som konstigt nog ändå är hetero). Pointen är att barn inte anses ha någon sexualitet, men ändå är det sååå gulligt när de kramar och pussar någon av motsatt kön, ja det är riktigt kärlek i luften, till skillnad från när kramarna och pussarna ges åt någon av samma kön.

2 reaktioner till “alla barnen är heterosexuella, förutom tor, han tycker om sin bror

  1. Jag förstår din rubriksättning skall vara rolig, men är inte den lite fördomsfull och incestuös?

    För övrigt har jag inga problem med om mina barn kramar nån av samma (eller olika) kön. Jag ser det bara som ett uttryck för vänskap. Pussar och speciellt kyssar ser jag mera som ett uttryck för kärlek. De har inte migveterligen ännu varit medvetet kära…

    1. det är medvetet en lite kräkningsframkallande rubrik, samtidigt som det är en pik om inlägget och barnens icke-sexualitet. att barn kramar och pussar varandra har högst troligt inte med kärlek och sexualitet att göra, det kan lika bra vara ett uttryck för vänskap och att de tycker om varandra, som vänner (precis som när det gäller vuxna).

Kommentera

