lesbiskt hångel mellan heterokvinnor

Att heteromän tycker kvinnor är attraktiva är logiskt. Att det då är dubbelt så upphetsande att se två snygga kvinnor utföra sexuella handlingar med varandra är också logiskt. Men att gå från att tycka det är sexigt till att uppmana kvinnor att hångla med varandra, bara för sitt eget nöjes skull, är i mina ögon att gå lite för långt.

Jag tänker på män som predikar om hur jävla sexigt det är med lesbiska aktiviteter och sedan uppmanar kvinnor att hångla med varandra.

Fler än en gång har jag blivit uppmanad att hångla med en annan tjej, bara för att roa de manliga åskådarna, och fler än en gång har jag tackat nej. Att bli uppmanad till sexuella handlingar, oberoende vilka det är, känns inte okej.

4 reaktioner till “lesbiskt hångel mellan heterokvinnor

  1. När jag läser det här vandrar mina tankar till det där Vänner-avsnittet när Ross och hans dåvarande fru (som senare visade sig var lesbisk) ska ha trekant och hans fru väljer en kvinna till akten. Ross blir ju eld och lågor till en början och kan knappt vänta tills kvällen kommer men sedan när det hela börjar så visar det sig att det inte alls var så kul som Ross hade föreställt sig. Att titta på då hans fru och en annan kvinna rumlar runt i sänghalmen blev till slut väldigt tråkigt och jag har för mig att han går ut i köket och kollar på tv istället.

    Jag tror nämligen att det finns en allmän föreställning, främst bland män, att det är så jäkla sexigt med två kvinnor som ex. hånglar men jag tror nog att man skulle bli relativt uttråkad (man likväl som kvinna) av att stå och titta på ett hånglande par (oavsett om det är två tjejer, två killar eller kille-tjej) i flera minuter. Det är nog bara i fantasin eller de första sekunderna som det är sådär jätteeggande, sedan tror jag att det blir relativt långtråkigt, precis som mycket annat.

    Trevlig blogg för övrigt! :)

    1. jag håller fullständigt med! ett sådant uttryck som ”nyhetens behag” tror jag passar ganska bra in på det här fenomenet..
      och tack så mycket för komplimangen! :)

  2. Jag har faktiskt aldrig sett/hört någon uppmana någon kvinna att hångla med en annan kvinna. Däremot har jag nog sett kvinnor hångla på krogen för att ”reta” män.

    Är det vanligt sånt där (att bli uppmanad)?

    1. att kvinnor hånglar för att reta män är kanske aningen vanligare än att män uppmanar kvinnor att hångla, utgående från vad jag märkt åtminstone..

Kommentera

