skyldighet att knulla

”Kräver man trohet av någon har man en moralisk skyldighet att ha sex med personen, men det räcker inte att vara sexuellt tillgänglig, att sära på benen eller att leverera ett stånd, man bör kunna ha sex också.”

Johannas Sjödins inlägg om otrohet och sexuella färdigheter fick min hjärna att börja gå på högvarv. Har man en skyldighet att knulla med den man lever i ett monogamt förhållande med och kräver trohet av?

4 reaktioner till “skyldighet att knulla

  1. Ja! Jag tycker faktiskt man har en skyldighet att ha sex med sin partner.

    Nu menar jag inte att man ska ”skyldighetsknulla” stup i kvarten bara för att den andra är kåt, men ifall man inte orkat ha sex på många månader och den andra väntat snällt och är stormkåt tycker jag nog man har en skyldighet att ge fastän man kanske inte själv är så där supertänd.

    Så här kortfattat alltså. Förstås är det där med sex mycket mer komplicerat än så där.

  2. Konceptet monogami bygger inte på ”Vi ska inte ha sex” utan ”Vi ska ha sex med varandra och bara varandra” så jag tycker att det är lika mycket ett kontraktsbrott att se till att det i praktiken blir celibat som det är att vara otrogen :-)

Kommentera

