har du mens eller?

Jag blir så förbannad på ”har du mens?”- frågan som så ofta kommer när man av någon orsak är arg. NEJ JAG HAR F֖R FAN INTE MENS, JAG ÄR BARA JĄVLIGT F֖RBANNAD, OCH DU G֖R MIG VERKLIGEN INTE GLADARE, PUCKO. Bara för att man är kvinna betyder det inte att man styrs av sina hormoner och är en vandrande östrogenbomb, redo att explodera när som helst. Ta ilskan seriöst istället för att försöka skämta bort den, det funkar liksom lika dåligt på en förbannad kvinna som på en förbannad man, av någon underlig orsak…

4 reaktioner till “har du mens eller?

  1. det är lika störande som när kvinnor beter sig som fittor rent ut sagt och sedan rättfärdigar det med "jamen jag har faktiskt mens". jag brukar också ha mens och bli irriterad men det är ingen ursäkt att uppföra sig som ett svin!

Kommentera

