”har du inte hittat någon pojkvän än?”

Jag tycker det är helt otroligt irriterande när till exempel släktingar tar förgivet att man är på aktiv jakt efter en partner. En pojkvän. Inte en enda reflektion över ifall man överhuvudtaget är intresserad av ett förhållande. Jag kanske vill knulla runt och göra precis vad fan jag vill med vem jag vill, någonsin övervägt att den möjligheten existerar?
8 reaktioner till “”har du inte hittat någon pojkvän än?”

  1. Du har så rätt. Sjukt att alla som är i ett förhållande tycker att man är misslyckad ifall att man trivs som singel :D En sa åt mig en gång 'jaja du går i skola för du har inget viktigare i ditt liv', å då mena han att ja int hade sambo och kattungar etc., jag blev milt sagt sur …

    1. det är faktiskt ganska sjukt! men är det inte ofta så att man på något sätt ser det man själv har som det normala och ultimata? oj oj, om sambo och kattungar är det enda som räknas som viktigt i livet (jag säger inte att det är oviktigt) är det många här i världen som lika bra skulle kunna gå och dö på fläcken -.-

  2. Nåja, dagens mentalitet är knappast som den var förr. Och de som säger det kanske inte ens har en aning om att knulla runt och leva livet är en möjlighet. De antar väl att målet är det samma idag som det var förr, skaffa arbete och familj etc. Vad vet jag, bara en gissning.

    1. du har en point. men sedan handlar det inte bara om äldre släktingar, utan även om tillexempel vänner som är i förhållanden (som charlotta nämnde här tidigare), vad beror det då på?

  3. Då säger jag bara vad som snabbast kommer upp i huvudet. Oförmåga att sätta sig in i andras situation och tankesätt. Helt enkelt enkelspårighet och världens tunnelseende. Dom har sitt sätt att tänka på och tror att det är ett ideal och är helt oförstående om någon tänker på annat vis. Finns massor med sådana människor.

  4. Pfft, det är väl bara det att sniglar övertyger sig själv att det som de har faktist är något bra och något de vill ha. aahahahh. Ganska lessamt är det nog att de lyckas övertyga sig själva att de faktist är lyckliga som sniglar :s…tänk nu bara: det kan inte vara trevlit att röra sig så långsamt, äckla folk i allmänhet, bli retad av småbarn och uppäten av fransmän :/ (omt det ännu var oklart, så !försökte! jag bara vara rolig)

Kommentera

