den osynliga gränsen

Var går gränsen mellan att försöka lirka någon till att ha sex med en fast de egentligen inte orkar eller har lust och ett övergrepp? Den gränsen är nästan omöjlig att dra så hur vet man när man har passerat den? Jag tror för att vara helt ärlig att de flesta som har ett aktivt sexliv någon gång har varit framme och nosat vid den osynliga gränsen. Men jag tror också att man inte ska fundera för mycket på det, eftersom ens sexliv och psykiska hälsa kan bli lidande.
4 reaktioner till “den osynliga gränsen

  1. Jäklar vad kvickt du svarar :D Läste vidare och såg ju att du kommenterat prataomdet-fenomenet tidigare. Jag har läst en stor del av inläggen och fascinerats av hur vackert skrivna, självutlämnande och viktiga de är.

    1. så blir det när man spenderar kvällarna framför datorn ;P oj, tack så mycket.. :) jag försöker ta upp sånt som jag själv funderar på men som andra kanske aldrig tänkt på, och det är ofta ganska stora saker så att säga… :)

Kommentera

