öppet förhållande

Hanna hade skrivit ett bra inlägg om öppna förhållanden, som jag tänkte försöka svara på ur en annan synvinkel. Jag vet med mig själv att det är föga troligt att jag skulle klara av någon form av öppet förhållande, men det finns människor som tycker att det är en utmärkt lösning.

 

Vissa tycker att man kan ha hur bra sex som helst utan känslor medan andra anser att sex ska vara med någon man älskar, vi är alla olika. Om man inte ser något likhetstecken mellan kärlek och sex, och inte heller är svartsjukt lagd, kan ett öppet förhållande vara perfekt.

 

Man har en person som man älskar, någon man är trygg med och som alltid finns där för en, precis som i vilket bra förhållande som helst, enda skillnaden är att parterna får ha sex med utomstående om de känner för. Med ömsesidig respekt och förståelse tror jag att ett öppet förhållande kan funka hur bra som helst.

Kommentera

