julen

Jag är inte egentligen så hatfull mot julen som det verkar. Visst, jag hatar att den börjar redan i oktober. Jag tycker inte alls om allt tjat om den flera månader före och efter (varför just julen? Varför är ingen lika begeistrad över till exempel pingst?). Jag diggar inte överhuvudtaget köpmanin som dominerar. Jag orkar helt enkelt inte med att den är så sjukt uppförstorad. För övrigt är den helt mysig.

4 reaktioner till “julen

  1. "..börjar redan i december.." eeeh? :'o får den börja först i januari då? heheeeekaaanske de e fö att de ska va NÅGO trevligt med massa ljus å tjo å hopp å trallalaa så här under årets mörkaste tid :'o ellernåt

    1. åh tack att du påpekade! det ska stå oktober och inte december, nu är det ordnat ;P point made, men jag tycker ändå att det är aningen överskattat.

Kommentera

